Arhīvs 2011./2012

Skolnieks Pētnieks Pilsētnieks

8.a un 8.b klases piedalās projektā Skolnieks Pētnieks Pilsētnieks



Lai
skolēniem dotu zināšanas, popularizētu idejas un attīstītu viņu prasmes sakārtotas vides veidošanā, kā arī lai veicinātu nākamo pieaugušo — tās lietotāju, pasūtītāju un likumdevēju — izpratni par ARHITEKTŪRU un PILSĒTVIDI š.g. 30.martā mūsu skolā ar projekta „Skolnieks Pētnieks Pilsētnieks” nodarbību „ĒKA UN ENERĢIJA” viesojās un 8.a,b klašu skolēniem radošo darbnīcu vadīja Jauno Arhitektu apvienības pārstāvji. Viņu vadībā skolēniem bija vienreizēja iespēja pārliecināties, kur reāli ir pielietojamas zināšanas, prasmes un iemaņas, kas tiek iegūtas matemātikā, fizikā, ķīmijā, rasēšanā un citos vispārizglītojošajos mācību priekšmetos, kā arī skolā notiekošajās mākslas stundās.


Nodarbībā ļoti labi bija izplānota gan teorētiskā, gan praktiskā daļa. Vislielākais ieguvums bija tas, ka skolēni nelielās grupās varēja darboties kopā ar arhitektiem, kas pusaudžiem palīdzēja veidot izpratni par to, kā dabā var kombinēt dažādas lietas, lai nodrošinātu saprātīgu cilvēka darbību un dabas līdzās pastāvēšanu. 

8.a,b klases skolēnu atsauksmes par nodarbību „ĒKA UN ENERĢIJA”«Guvām pozitīvas emocijas. Pārāk maz stāstīja par pašu arhitektūru kā tādu.»  «Labi tika paskaidrots par enerģijas ieguves veidiem.» «Teorētiskā daļa ļoti interesanta. Uzzināju daudz jauna. Interesanti praktiskā darba uzdevumi, saistoši tas, ka paši arhitekti palīdzēja.» «Ļoti patika darbs ar profesionāļiem. Par maz laika, par ilgu teorija.» «Interesanti pasniegta prezentācija. Aizraujoša darbošanās kopā ar arhitektiem. Saistoša maketu izveide.» «Patika praktiskais darbs, ideju prezentēšana citiem un viedokļu apmaiņa, patīkami bija tas, ka arhitekti palīdzēja un izskaidroja nesaprotamo. Teoriju varēja nedaudz plašāk izskaidrot.» «Labi izplānots. Pietrūka laika.» «Pirmo reizi šādi praktiski darbojos. Liela materiālu izvēle.» «Darbošanās ar profesionāļiem ieinteresēja. Laba darba dalīšana.» «Patika tas, ka varēja konstruēt, vajadzēja prezentēt un diskutēt par idejām. Labāk būtu pastāstījuši, kā konstruēt ēku.»

Sagatavoja 8.a,b. klases audzinātāja Ligita Ķimse